top of page
Generelle betingelser- Kvinneforum for verdensfred, organisasjonsnummer: 977361176
1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

​

2. Partene

Selger er Kvinneforum for verdensfred, organisasjonsnummer 977 361 176, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kontakt: Send epost gjennom kontaktskjemaet til høyre.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

​

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Send oss en melding:

  

Takk for at du tar kontakt! Thank you for contacting us!

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

​

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for en tjeneste før den tas i bruk av kjøperen, og innen påmeldingsfristen dersom oppgitt. Salget foregår gjennom Vipps eller bankoverføring. 

​

6. Levering

Medlemskap er tilgjengelig umiddelbart etter betaling og seminar og arrangementer holdes på angitt dato. Det er mulighet for å ombooke eller avbestille billetter kjøpt til seminar eller arrangement innen påmeldingsfristen, eller inntil 24 timer før starten dersom det ikke finnes en påmeldingsfrist. Ombooking eller avbestilling må skje gjennom e-post eller kontaktskjemaet. 

​

7. Angrerett

På medlemskapet har kjøperen 14 dagers angrerett. Angreretten for billetter kjøpt til seminar og arrangement gjelder inntil påmeldingsfristen, eller inntil 24 timer før starten dersom det ikke er angitt en påmeldingsfrist. 

Kjøperen må gi selger melding på epost om bruk av angreretten innen fristen. Fristen går fra registreringen av kjøpet i Vipps, nettbanken eller banken. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen ikke til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig gjennom e-post.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. 

​Det er ingen bindingstid og dersom du ønsker å stoppe avtale om fast trekk, ta kontakt på epost eller kontaktskjemaet. 

​

8. Kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav og reklamasjon

​Hvis det foreligger en mangel ved varen eller tjenesten må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig på e-post eller kontaktskjemaet.

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, tjenesten ble forbudt eller sterkt innskrenket fra myndighetene (inkl. forandring i  smittevern) eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

 

9. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen.

​

10.Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

​

11. Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

​

12. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. 

I medlemsregisteret kan navn, epost og bosted lagres i opptil 3 år etter at medlemsskapet er utløpt.

​

13. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

bottom of page